• Al zeven jaar is LPB Advies en Belastingen sponsor van ONDO. Een aantal jaar hoofdsponsor en nog altijd een van de toonaangevende bedrijven achter onze vereniging. Wij zijn trots te kunnen melden dat LPB het contract heeft verlengd en opgewaardeerd. “We dragen graag een steentje bij aan de verdere groei van ONDO”, spreekt Edwin de Lijster namens LPB.

    Eigenaar Edwin de Lijster is natuurlijk een vertrouwd gezicht binnen ONDO. Van zijn zestiende tot zijn dertigste speelde hij in ONDO 1, met een tweejarig uitstapje naar Oranje Wit. “Mijn laatste twee seizoenen waren heel mooi. Kampioen worden op het veld bij VIKO ten koste van Maassluis. En daarna op de laatste speeldag handhaven door een overwinning bij Albatros”, herinnert Edwin nog goed.

    Belasting of bitterballen
    Het coronavirus heeft weinig invloed op LPB. De zaak in het centrum van ‘s-Gravenzande wordt momenteel verbouwd. Terwijl ONDO 1 speler Jory Spaans op kantoor hard werkt om zijn minor af te ronden, vertelt Edwin over de laatste jaren bij LPB. Sinds augustus 2012 werkt hij voor het bedrijf, dat groot is gemaakt door zijn vader. “Eerst droeg het de naam van De Lijster, maar sinds 2018 zijn we samengegaan met twee compagnons. Anderhalf jaar geleden zijn we weer uit elkaar gegaan, maar de naam hebben we gehouden. Je gaat ook niet jaarlijks je naam veranderen. LPB...Vul zelf maar in. Lekker Portie Belasting of Lekker Portie Bitterballen, haha. Inmiddels heb ik in Marcel Rolfes de gedroomde zakelijke partner gevonden.”

    Op de vraag waarom hij al zolang sponsor is van ONDO hoeft Edwin niet lang na te denken. “Het is goed voor de naamsbekendheid. We hebben ook veel klanten binnen ONDO, die hier hun financiën doen. En natuurlijk uit liefde voor de club. Ik ben blij met de progressie van ONDO. We roepen bij wijze van spreken al sinds de eeuwwisseling dat we naar de overgangsklasse moeten. Nu wordt het serieuzer genomen en heb ik er echt vertrouwen in dat het op termijn gaat lukken.”

    Bij ONDO willen horen
    Ten opzichte van de tijd dat Edwin basisspeler was in ONDO 1 is er veel veranderd. “Voor onze generatie was bier drinken ook wel belangrijk. Nu is het echt korfbal op de eerste plaats en daarna een biertje. Er is echt een goed beleid. Dat vertaalt zich ook naar de jeugd. Het is heel goed dat we externe trainers voor onze hoogste jeugdploegen hebben. De A1, B1, C1 en D1 spelen allemaal hoofdklasse. Dat heeft echt uitstraling. Daar wil je als sponsor bij horen. En de club is heel actief om het naast het veld zo gezellig mogelijk te maken voor iedereen. ONDO heeft een heel goede naam binnen de ‘s-Gravenzandse gemeenschap. Dat merk ik ook bij FC ‘s-Gravenzande, waar wij ook sponsor zijn. Zeggen ze: ‘De korfbal is echt leuk en gezellig.’ Veel kinderen van voetballers gaan lekker korfballen. Mooi toch?”
    Qua aantal leden behoort ONDO al jarenlang tot de snelst groeiende clubs van Nederland. Volgens Edwin kunnen daar nog wel meer sponsors bij. “Laten we vaker bij ONDO wat ondernemers uitnodigen bij de wedstrijden van ONDO 1 en ONDO A1. Klein hapje en drankje erbij. Dat was bij Oranje Wit altijd heel goed geregeld. Kreeg iedere sponsor wekelijks een paar consumptiebonnen. Een klein gebaar, maar je voelt je wel gewaardeerd. Als we daar met ONDO ook stappen in gaan maken, gaan we nóg harder groeien. Ik kom ook veel bij andere clubs. Daar vallen onze prestaties ook op. Het in hun ogen lullige clubje van weleer is veel van die clubs voorbij aan het streven. Daar ben ik trots op en wil ik met LPB graag een steentje aan bijdragen.”

rfwbs-sliderfwbs-slide